×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 4 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاحیه پنجمین جشنواره گیلاس اشنویه

به گزارش بوکان موکریان؛ جشنواره گیلاس اشنویه با هدف برندسازی این شهرستان به عنوان قطب تولید گیلاس و جذب گردشگر برگزار می‌شود.

رونمایی از تمبر جشنواره، اجرای موسیقی محلی، برگزاری تور ویژه بانوان سالمند، برپایی غرفه‌های فروش محصولات تولیدی از گیلاس و … از جمله دیگر برنامه‌های این جشنواره هستند.

اشنویه قطب تولید گیلاس کشور به شمار می‌رود، سطح زیرکشت باغات گیلاس شهرستان نزدیک ۸۲۰ هکتار بوده که از این میزان حدود ۵۰۰ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴هزار تن محصول گیلاس از باغ‌های اشنویه برداشت شود.

با توجه به شرایط اقلیمی و ارگانیک بودن محصول تولیدی در باغات شهرستان، گیلاس اشنویه ضمن برخورداری از کیفیت مناسب، طعم و مزه خاصی نیز دارد که بر بازارپسندی آن افزوده است و مازاد تولید نیز علاوه بر تأمین بخشی از نیاز بازارهای داخلی به کشورهای امارات , روسیه , ارمنستان و عراق و کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

ارقام گیلاسی که در اشنویه کشت می‌شود، شامل تکدانه‌ای مشهد، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید ارومیه و نوع محلی به نام (خومالی) است که این نوع گیلاس مزه و کیفیت عالی و خواهان زیادی دارد.

 

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.