×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 7 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش اجاره بها؛ معضل جدید کسبه شهر بوکان

این یادداشت به قلم مدیر مسئول پایگاه خبری بوکان موکریان است

در حالیکه چند روز از تحویل سال نو را سپری میکنیم انتشاری فیلمی در فضای مجازی در یکی از مجتمع تجاری های شهر بوکان پرده از یک واقعیت تلخ در بوکان برداشت

در این فیلم مشکلات و معضلات فعالان صنفی و تجاریِ تشریح شده است.
سرعت افزایش اجاره بهای واحدهای این متجمع تجاری بدون داشتن هیچ امکاناتی در کنار گسترده تر شدن دامنه رکود اقتصادی به معضلی غیر قابل تحمل تبدیل شده که ثمره آن انتشار عکسهای ضمیمه شده است.

افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی مغازهای این مجتمع تجاری به همراه رکود حاکم بر فضای بازار شرایط  را برای فعالان صنفی و اجاره نشین،غیرقابل تحمل ساخته است و بدون تردید این شرایط سبب تعطیلی و بن بست فعالیت تجاریِ فعالان رسته های مختلف است.

در حالیکه سالهای گذشته، سطح اجاره بها از توازن لازم با میزان درآمدها برخوردار بود ،اما دو ، سه سالی است این توازن به هم برخورده است اما بسیاری از مالکین واحدهای تجاری،توجهی به این مقوله نمی کنند و هر سال ، شاهِدِ ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی افزایش فزاینده اجاره بهای مغازه ها در نقاط متعدد شهر اللخصوص در مناطقی که به اصطلاحِ کسبه ، از پاخورِ خوبی برخوردارند! هستیم 

اکنون از مسئولین شهر انتظار می رود حمایت و پشتیبانی از اصناف،بیش از پیش تقویت شود.
یکی از این مولفه هایِ اثر بخش نظارت هر چه بیشتر بر نحوه تعیین اجاره بهای مالکانِ واحدهای تجاری باز می گردد،امری که تا حدودی پیچیده است اما با تعریف تمهیدات و تدابیر مقتضی،به نحو شایسته ای مُیَسَر می شود و قطعا حصول این امر در حمایت هر چه بیشتر از کسبه و اصناف بی تاثیر نخواهد بود.

انتهای پیام/ح.ر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.