×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 7 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بحران در سایت زباله شیخلر ؛ از غفلت شهرداری بوکان تا اولتیماتوم ۹۰ روزه

به گزارش بوکان‌ موکریان ؛۲۲ اریبهشت امسال بود که پس از روزها آتش گرفتن سایت  دفن زباله های شهرستان بوکان در  شیخلر، ریزشی بزرگ در این سایت رخ داد.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار #بوکان_موکریان ،جاده‌ی دسترسی به این سایت  و نیز تیرهای برق فشار قوی به کارخانه بازیافت زیر هزاران تن پسمان مدفون گردید.

مسولین شهرداری در زمان حادثه در یک‌ اردوی دسته‌جمعی در زادگاه شهردار‌بودند، پس از گذشت ۲۰ ساعت از وقوع این حادثه به سایت دفن زباله برگشته و اقداماتی را انجام داده‌اند ، هر‌چند به گفته‌ی یک‌ منبع موثق هنوز هم‌فعالیت کارخانه بازیافت شروع نشده است.

با گذشت یک‌ماه از این حادثه، مدیرکل محیط زیستی استان آذربایجان‌غربی از  اولتیماتوم ی سه ماهه برای جابجایی مکان فعلی دفن زباله بوکان خبرداد و فرماندار بوکان هم در دومین جلسه  کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اعلام کرد شهرداری بوکان بایستی در اسرع وقت نسبت به ساماندهی وضعیت مکان موجود اقدام نماید و همزمان اقدامات لازم برای مکانیابی محل جدید و تملک زمین و آماده سازی آن انجام پذیرد.

اما این جلسات،اخطارها و هشدارها حداقل در کوتاه مدت راه به جایی نبرده و آلایندگی حاصل از سوزاندن پسماند جان شهروندان بوکانی را با تهدید مواجهه کرده است و فیلم زیر روز جمعه توسط یک شهروند از وضعیت خطرناک این سایت ضبط شده است.

ظاهرا مسولین شورای شهر وشهرداری به عنوان متولیان این امر ترجیح داده‌اند به جای برنامه ریزی برای حل این معضل اساسی شهر بوکان به اقدامات روتین آسفالت و جدولگذاری خود را مشغول کنند

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.