×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 7 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چشم طمع به کیوه رش علی رغم حکم قاطع دادگاه

به گزارش بوکان موکریان ؛ علی‌رغم حکم دادگاه و اعتراض شدید و چندین ساله فعالین اجتماعی بوکان شنیده‌ها از تصمیم یکی از ادارات این شهرستان برای واگذاری یک تپه در مسیر تفریحی کوسته به بخش خصوصی جهت احداث کافه و… حکایت دارد.

انجمن محیط زیست سروشتی شاره‌که‌م روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه با انتشار یک ویدیو از تلاشها برای واگذاری یک تپه به مساحت ۲۹۵۰ متر مربع در مسیر گردشگری کوسته به بخش خصوصی خبر داد و به شدت به آن مخالفت کرد.
این تپه تنها فضای موجود در کوسه است که از موج ساخت کافه و قلیان سرا  در این منطقه نجات پیدا کرده و عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند.

چند سال قبل اداره راه و شهرسازی  قرارداد فروش این تپه به مساحت ۲۹۵۰ متر مربع را با یک شخص به مبلغ حدود تنها سه میلیارد تومان نوشت آنهم در قالب پنج فقره چک که رسید آخرین چک به زمستان سال ۱۴۰۷ می رسید.
با تلاش اعضای انجمن سروشتی شاره‌که‌م و دوستداران محیط زیست واگذاری این زمین لغو شد و دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی در حکمی قطعی قرارداد مذکور را فسخ کرد.

سال گذشته فرمانداری بوکان در نامه‌ای به مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع آذربایجان غربی مخالفت شهرستان بوکان با درخواست مجدد برای صدور پروانه ساختمانی برای این زمین را صراحتا اعلام کرد.
شهرداری بوکان هم در جلسه کمیسیون محیط زیست شهرستان اعلام کرد با توجه به توافقنامه‌ی ذکر شده،این قطعه زمین به شهرداری واگذار شده و صرفا کاربری فضای سبز دارد و این نهاد به هیچ عنوان حاضر به واگذاری آن نیست.

اواخر دهه‌ی هشتاد و اوایل دهه‌ی ۹۰ بیش از ۱۰۰۰ هکتار دیگر از اراضی ملی به شهرداری بوکان واگذار شد تا بتواند در جبران کمبود سرانه فضای سبز شهر بوکان نقشی مهم ایفا کند.

در طول این سالها شهرداری با ایجاد یک پارک جنگلی با کمک انجمن‌ها سروشتی شاره‌که‌م توانست بخشی از این دارایی ارزشمند را در دو ضلع شرقی و غربی شهر با درختکاری در دو کوه «کیوه‌ره‌ش» و «ناله‌شکینه» از گزند زمین‌خواران و متصرفان حفظ کنند.

اکنون باید منتظر ماند و دید آیا مسئولان شهرستان و در رأس آنها فرماندار و دادستان بوکان ضمن برخورد با بانیان و مسببین این اقدام خلاف منافع عمومی در حق شهر بوکان که اکنون به حیات خلوت #سوداگران بدل گشته چه تصمیماتی را اتخاذ خواهند گرفت؟

 

انتهای پیام/ح.ر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.