×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری

امروز : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 4 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت مرکز خرید دانه روغنی کلزا در بوکان آغاز شد

انور امینی‌خواه روز گذشته در گفت وگو با بوکان موکریان افزود: امسال یک هزار و ۱۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص پیدا کرده که در مقایسه با سال زراعی قبل، بیش از ۲ برابر شده است که پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از چهار هزار تُن محصول از کشاورزان خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت بخش دولتی از کشت دانه روغنی کلزا و افزایش قیمت این محصول، تمایل کشاورزان این شهرستان برای کشت آن افزایش پیدا کرده است اضافه کرد: سال زراعی گذشته ۴۹۰ هکتار دانه روغنی کلزا در بوکان کشت شده بود اما در هنگام برداشت ۴۶۵ هکتار قابلیت برداشت داشت و در مجموع یک هزار و ۱۶۳ تُن محصول نیز با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به تامین زیرساخت‌های لازم برای کشت این محصول در شهرستان بوکان اظهار کرد: هم اکنون ۴۱ دستگاه کارنده مخصوص دانه روغنی کلزا در این شهرستان وجود دارد و برای کشت امسال ۸۱۲ تُن بذر مرغوب و ۳۳۰ تُن انواع کود شیمیایی مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار گرفته بود.

 

انتهای پیام/ح.ر

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.